Cara Terbaik Mencuci Cincin Silver

19:29

Ada barangan perak kat rumah yang korang sayang?

Biasalah barangan perak ni, bila selalu pakai, semakin lama akan makin kusam, kurang kilatnya. Nak buang sayang kan? Lagi-lagi kalau benda tu elok lagi.

Tercari-cari cara nak mencuci barangan perak supaya berkilat dan bersinar balik?

Huda ada cincin silver yang teramat sayang sebab permatanya yang cantik, tapi dah lama tak pakai sebab silver tu dah kurang kilatnya dan dah tak berseri. Lama betul la cincin tu, dari umur 20 tahun kot. Sekarang dah umur 28. Dah 8 tahun cincin tu, masih sayang. Nak pakai sangat sangat, masalahnya sebab tak cuci lagi. Payah betul la nak pergi cuci kat kedai. Kalau kebetulan jumpa kedai, cincin tu pula tak bawak. Hmm..

Disebabkan payah sangat nak pergi cuci, huda jumpa cara lain cara nak kilatkan barangan perak. Wow! Cukup mudah dan menjadi.

CARA TERBAIK KILATKAN BARANGAN PERAK

1) Rendam cincin perak dalam air coca cola dalam 15-30 minit

2) ‎Beruskan cincin perak tu dengan berus gigi yang diletakkan ubat gigi. Huda pakai ubat gigi colgate

Hasilnyaaa... Taddaaaaa...





Tapi takde gambar sebelum. Lupa nak tangkap. Gambar selepas je. Tapi berkilat kan.

Oh ye, bukan cincin je tau.. Barangan perak lain pun boleh. Memang menjadi. Siapa pernah cuba?

Selamat mencuba!

You Might Also Like

3 comments

  1. dulu zaman bujang ada barang silver hahahah.. sekat dah kahwin tak letak mana harap barang kemas hantaran tu jah pakai loni

    ReplyDelete
  2. ada 2 utas cincin perak hadiah perkahwinan lalu. dah jarg2 dipakai. nampak kusam tu. perlu ikut petua ni agar bersinar kembali.

    ReplyDelete
  3. coca colaaa tuuu adeh seram nak minum coke hehe.. kalo nak cuci barangan tembaga pun rasanya boleh guna method ni =)

    ReplyDelete

Total Pageviews

RESUME KREATIF UNTUK TEMPAHAN

RESUME KREATIF UNTUK TEMPAHAN
Senang Dapat Kerja Pakai Resume Kreatif

Google+ Followers

Followers

Warga BPT